9 Ekim 2015 Cuma

KIŞLIK MENEMEN KONSERVESİ

'Yazın çalışın kışın rahat edin' diyerek başlayalım Kış Hazırlıklarımıza :)
Domatesin bol ve ucuz olduğu Ağustos - Eylül aylarında mutlaka Menemen, Domates Sos, Küp Domates ve domatesin bol kullanıldığı Kahvaltılık Sos hazırlarım.




Kışlık menemen ile tariflerime başlıyorum. Adım Adım fotoğraflı ve ayrıntılı anlatacağım. İlk kez deneyecek olanlar bile kolaylıkla yapabilir.



Kışlık Menemen Konservesi için Malzemeler;
  • 10 kg domates
  • 1 kg sivri biber 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı yada sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • Cam şişe ve yeni kapak

Kışlık Menemen Konservesi Yapılışı;
  • Konserveyi koyacağınız şişeleri ve kapakları yıkayın. Kapakları bezle iyice kurulayın. 
  • Kapaklar mutlaka yeni alınmış olmalı.
  • Domates ve biberleri yıkayın.




  • Kabuklarını soyduğunuz domatesleri küp küp doğrayın.
  • Doğradığınız domatesleri tencerenin içine alın, tuzu ekleyin ve suyunu çekene kadar kaynatın. Ben iki tencere kullandım, sizde domates miktarına göre kullanabilirsiniz. Orta göz ocakta orta ateşte 1 saat kadar kaynattım. Kullandığınız domatese göre ve domatesin su miktarına göre kaynatma süresi değişebilir. Ben uzun, etli salçalık domates diye bilinen domatesleri tercih ettim.


  • Domatesler kaynarken diğer tarafta yıkadığınız biberleri 0,5 cm (yarım cm) olacak şekilde doğrayın.
  • Ayrı bir tencerenin içinde biberleri yağda 5 dakika kadar soteleyin. 


  • Suyunu çektirdiğiniz domateslerin içine biberleri ekleyin, 5 dakika daha kaynatın. 
  • Ocağın altını kısık ateşe alın. Tencere kaynamaya devam ederken siz hazırladığınız menemeni şişelere koyun, ağzını sıkıca kapatın ve ters çevirin.  Bütün malzeme bitene kadar bu işlemi yapmaya devam edin.


  • Kapakların sıkıca kapatılması çok önemli. Elleriniz yanarsa bir havlu yada bez kullanın. Ayrıca menemeni kavanozlara dökerken ağız kısmına bulaşmışsa kapağını kapatmadan nemli bir bezle mutlaka silin sonra kapatın.
  • Konserveleri bir gece ters şekilde bekletin, sonra düz çevirin ve güneş almayan kapalı bir yerde saklayın. 
  • Konserveleri buz dolabına koymaya gerek yok. Ama kavanoz açıldıktan sonra hepsini kullanmadıysanız kalanını mutlaka dolaba kaldırın. Dolapta bir hafta kadar bekleyebilir.
  • Eğer taşan, hava alan kavanoz varsa sakın tüketmeyin ve atın. Konserveyi açtığınızda ekşimsi bir tat ve koku alırsanız onu da kullanmayın. 
  • Hazırladığınız konserveleri kış boyunca afiyetle tüketin.  
Not; Bu ölçülerde hazırladığım menemenden 10 adet (660cc) yarımlık kavanoz çıktı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder