9 Ekim 2015 Cuma

KIŞLIK DOMATES SOS

Kışa hazırlık yaparken Menemen Konservesi ve Domates Konservesi dışında bir de Domates Sos hazırlarım. Yapım teknikleri tamamen aynı sadece birkaç ufak değişiklik yapılıyor. Domates Konservesini küp şeklinde hazırlarken Domates Sosunu püre şeklinde hazırlıyorum. İkisini de farklı yerlerde kullanıyorum.
Püre domates konservesini  özellikle domatesli pilav, domatesli makarna, domates çorbası yaparken kullanıyorum. Ayrıca kızartmalara sos olarak, pizza tabanına sos olarak, mantı gibi yoğurtla servis edilen yiyeceklerin üzerine sos olarak, haşlanmış sebzelerin üzerine yoğurt ile birlikte sos olarak kullanıyorum. Küp domatesim yoksa zeytinyağlı ve etli yemeklere de kullanıyorum.
Konserveleri yoğun kıvamda hazırlayıp yarımlık kavanozlarda saklamayı tercih ediyorum. Hem yerden kazanıyorum, hem de açıldıktan sonra bozulmadan kullanabiliyorum.






Kışlık Domates Konservesi için Malzemeler;
  • 10 kg domates
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • Cam şişe ve yeni kapak

Kışlık Domates Konservesi Yapılışı;
  • Konserveyi koyacağınız şişeleri ve kapakları yıkayın. Kapakları bezle iyice kurulayın. 
  • Kapaklar mutlaka yeni alınmış olmalı.
  • Domatesleri yıkayın ve kabuklarını soyun. Kabukları kolayca soymak için Domates Kabukları Nasıl Soyulur? yazıma göz atabilirsiniz.


  • İkiye böldüğünüz domatesleri tencerenin içine alın, tuzu ekleyin ve kaynamaya bırakın. Kaynamaya başlayınca blenderden geçirin, suyunu çekene kadar kaynatmaya devam edin. 
  • Ben iki tencere kullandım, sizde domates miktarına göre kullanabilirsiniz. Orta göz ocakta orta ateşte 1 saat kadar kaynattım. Kullandığınız domatese göre ve domatesin su miktarına göre kaynatma süresi değişebilir. Ben uzun, etli salçalık domates diye bilinen domatesleri tercih ettim.


  • Ocağın altını kısık ateşe alın. Tencere kaynamaya devam ederken domatesleri şişelere koyun, ağzını sıkıca kapatın ve ters çevirin.  Bütün malzeme bitene kadar bu işlemi yapmaya devam edin.

  • Kapakların sıkıca kapatılması çok önemli. Elleriniz yanarsa bir havlu yada bez kullanın. Ayrıca domatesi kavanozlara dökerken ağız kısmına bulaşmışsa kapağını kapatmadan nemli bir bezle mutlaka silin sonra kapatın.


  • Konserveleri bir gece ters şekilde bekletin, sonra düz çevirin ve güneş almayan kapalı bir yerde saklayın. 
  • Konserveleri buz dolabına koymaya gerek yok. Ama kavanoz açıldıktan sonra hepsini kullanmadıysanız kalanını mutlaka dolaba kaldırın. Dolapta bir hafta kadar bekleyebilir.
  • Eğer taşan, hava alan kavanoz varsa sakın tüketmeyin ve atın. Konserveyi açtığınızda ekşimsi bir tat ve koku alırsanız onu da kullanmayın. 
  • Hazırladığınız konserveleri kış boyunca afiyetle tüketin.  
Not; Bu ölçülerde hazırladığım sostan 9 adet (660cc) yarımlık kavanoz çıktı. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder