8 Nisan 2014 Salı

KITIR EKMEK


Ben ekmek yemeden doymayanlardanım :)) Genelde eve günlük yenecek kadar ekmek alırım. Ama öyle zaman oluyor ki bir bakıyorum ev ekmek dolu. Kalan ekmek yada bayat ekmek değerlendirmenin en kolay yolu ekmekleri fırınlamaktır. 
Ekmekleri istediğim ebatta doğrayıp fırınlıyorum, vakumlu cam kavanoza koyup kaldırıyorum, her ihtiyaç duyduğumda kafi miktarda alıp kullanıyorum. Ekmekleriniz bu şekilde tam bir yıl bozulmadan kalabilir. 
Kıtır ekmekleri çorbalarda kullanırım... yoğurtlu baharatlı sos hazırlayıp çerez niyetine kullanırım... bazı tariflerin içine katarak kullanırım.. Tarif denedikçe sizinle de paylaşacağım..


Şimdi gelelim kıtır ekmeklerimizi hazırlamaya;
  • Ekmeklerinizi istediğiniz boyutlarda dilimleyin.
  • Ekmek dilimlerini fırın tepsisine yerleştirin.
  • Tepsinizi fazla doldurmayın yoksa ekmekleriniz tam kızarmaz.
  • 180 derecede fırınınızı ısıtın ve ekmekleri koyun.
  • Ekmeklerinizi kontrol edin ve arada karıştırın.
  • Kızaran ekmeklerinizi fırından çıkarın.
  • Soğuyan ekmekleri vakumlu kavanoza yada kaba koyun, böylelikle uzun zaman kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder