28 Şubat 2014 Cuma

KEDİ DİLİ EKLER PASTA


Kolay mı kolay bir tatlı, şip şak ve hazırrr :)
Bu tatlıyı ilk Zerrin'ciğim de gördüm, onun tarifine buradan ulaşabilirsiniz. Ben içine hazır pasta kreması yerine muhallebi kullandım, zamanınıza göre iki şekilde de hazırlayabilirsiniz.




Kedi Dili Ekler Pasta için Malzemeler;
  • 1 paket kedi dili (24 adet)
  • 1 çay bardağı süt
  • Üzeri için çikolata sos
  • Üzeri için 1/2 çay bardağı ceviz içi
Muhallebisi için;
  • 2 su bardağı süt
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı margarin

Kedi Dili Ekler Pasta Yapılışı;
  • Öncelikle muhallebisini hazırlıyoruz.
  • Bunun için; Muhallebi malzemelerini (margarin hariç) pişireceğiniz kabın içine koyun, karıştırın ocağa alıp sürekli karıştırarak pişirin. Katılaşıp kıvam alacaktır, kaynayınca altını kapatın ve içine margarini ekleyip karıştırarak eritin. Muhallebiyi soğumaya bırakın.
  • Yayvan bir tabağa 1 bardak sütü dökün, kedi dilini arkalı önlü sütte ıslatın ve servis yapacağınız tabağa koyun. 
  • 12 adet kedi dilini bu şekilde dizin, sütte fazla tutmayın hemen batırın çıkarın.
  • Kedi dili üzerine bir kaşık yardımıyla pişirdiğimiz muhallebiyi koyun.
  • Kalan 12 adet kedi dilini aynı şekilde arkalı önlü sütte ıslatarak üzerlerine kapatın.
  • Üstüne hazır çikolata sosunu dökün (çikolata sos pişirebilirsiniz yada glazür de hazırlayabilirsiniz)
  • Öğütülmüş ceviz ile süsleyin. 
  • 12 adet kedi dilli ekler pastanız oldu. Afiyet olsun.
Not; Hazırladığım muhallebi arttı ben de Bisküvili Mini Pastalar hazırladım.Tarife buradan ulaşabilirsiniz.

Bu tarifimi uygularsanız yorumlarınızı bekliyorum..
Sevgiler :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder