4 Şubat 2014 Salı

GİRİT EZME


Benim gibi peynir seven biriyseniz bu tarife bayılacaksınız.  Ben üç öğün peynir yiyebilirim, öyle her peyniri de beğenmem üstelik. Girit ezme tarifini okuduğum anda tadını damağımda hissettim :))
Girit ezmede iki farklı peynir ve file kuru yemişler kullanıyorsunuz. Ben kuru yemişleri öğüterek yaptım, sizde kendinize göre değişiklik yapabilirsiniz. Kahvaltıya, çay saatine çabucacık hazırlanabilecek bir tarif.

Girit Ezme için Malzemeler;
  • 150 gr Ezine peynir (peynir kalıbından 1,5 parmak kalınlığında kesin)
  • 100 gr beyaz peynir (peynir kalıbından 1 parmak kalınlığında kesin)
  • 1 diş sarımsak
  • 3 yemek kaşığı öğütülmüş ceviz
  • 3 yemek kaşığı öğütülmüş badem
  • 3 yemek kaşığı öğütülmüş antep fıstık
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 3 dal dereotu
  • Pul biber
  • (Kuru yemişleri biraz iri öğütebilirsiniz)

Girit Ezme Yapılışı;
  • İki çeşit peynirinizi çatal yardımıyla ezin yada rendeleyin.


  • Dereotunu ince kıyın.
  • Sarımsağı rendeleyin.
  • Bütün malzemeleri güzelce karıştırın.


  • Ezmeyi servis tabağına koyabilirsiniz, kanepe yapabilirsiniz, kızarmış ekmek ile ikram edebilirsiniz. Afiyet olsun.   




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder