17 Aralık 2013 Salı

TON BALIKLI KANEPE #yemekfirtinasi 10.gün


Yemek Fırtınasının 10.gün ödevi;

10. gün : Çay’a davetlisiniz. Arkadaşlarınızla bir araya geldiniz, nollluuuurrrr sen …………… tarifini yap da gel dedikleri tarifiniz nedir? Haydi bu sefer bizim için hazırlayın.

Bu gün sizlere ton balıklı kanepe yaptım ve hikayesi geliyor :))
Eşim sayesinde tanıdım Olcay ve Erdem çiftini, o günden beri de hayatımızda önemli yere sahiptirler, can arkadaşlarımızdır. Gene bir gün çat kapı gidiyoruz evlerine her zaman ki gibi açız arkadaş :)) Olcaycımda yapmış kendilerine kanepe eee ben durur muyum? durmam.. olcay bu ne? ton balıklı kanepe... ton balığından pek hoşlanmayan ben neredeyse tabağı yiyordum :))
O gün bu gündür ton balıklı kanepe hayatımızdaki yerini almıştır, yapması çok kolay her zaman yapabileceğiniz farklı sunumlar uygulayabileceğiniz her masaya yakışacak bir lezzet. Kendinizi bundan mahrum etmeyin :)

Ton Balıklı Kanepe için Malzemeler;
  • 2 büyük kutu ton balık
  • 2 yemek kaşığı mayonez
  • 1/2 limon suyu (tadına bakarak ekleyiniz)
  • 4 adet kornişon turşu
  • 6 dal taze soğan (kuru soğanda kullanabilirsiniz)
  • 1 yemek kaşığı kapari (isteğe bağlı)


Ton Balıklı Kanepe Yapılışı;
  • Ton balığının fazla yağını süzdürün ve bir kaseye koyun.
  • Mayonezi ve limon suyunu ekleyin bir çatal yardımıyla karıştırın. (limona dikkat çok sulu olabilir)
  • Taze soğanı ince ince kıyın ve ekleyin.
  • Kornişon turşuyu dörde bölün ve ince ince doğrayın, ekleyin.
  • Kaparileri ekleyin ve karıştırın.
  • Ben salatalıkları oydum ve içine koyarak sunum yaptım. Siz tost ekmeğine sürüp kanepe olarak da ikram edebilirsiniz. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder